AB Uzaktan Eğitim Projemiz
ULUSAL AJANS LEONARDO DA VİNCİ HAREKETLİLİK PROGRAMI
2010 – 1 – TR1- LEO02 – 14611
UZAKTAN EĞİTİM İLE EĞİTİM KALİTESİNİN ARTTIRILMASI
Avrupa Birliği’nin mesleki eğitime yönelik politikalarını desteklemek ve geliştirmek için yürüttüğü hayat boyu öğrenme programı kapsamında Ulusal Ajans’a sunmuş olduğumuz Leonardo Da Vinci Hareketlilik projemiz hibe almaya hak kazanmış ve 6 Mart 2011 – 3 Temmuz 2011 tarihleri arasında başarılı bir şekilde uygulanmıştır.
Tamamı Avrupa Birliği fonlarıyla desteklenen, 2010-1-TR1-LEO02-14611 sözleşme no’lu “UZAKTAN EĞİTİM İLE EĞİTİM KALİTESİNİN ARTTIRILMASI” konulu proje 3 akış şeklinde gerçekleştirilmiştir: Birincisi Portekiz, ikinci akış Almanya’da ve son akış ise İtalya’da gerçekleştirilmiştir.
PROJENİN YURTİÇİ ORTAKLARI;
§ Sincan Belediyesi
§ Gazi Üniversitesi
§ Fatih Üniversitesi Ankara MYO
§ ASAD
§ ATA Bilgi İşlem Ltd.Şti.
§ Altınpark Engelli Eğitim Dayanışma Derneği (APED)
§ Para Bilgi Teknolojileri Ltd. Şti
PROJENİN YURTDIŞI ORTAKLARI
§ SA Consulting Software Solutions For Industry (Almanya)
§ Sistema Turismo S.R.L (İtalya)
§ Associaçaao De Amizade Luso-turca (Portekiz)
Uzaktan eğitim sistemini uygulayan ve bu sistemin kullanıldığı eğitim merkezlerinin incelenmesiyle elde edilen bilgi ve tecrübelerle ülkemizde Avrupa tipi modern eğitim sisteminin geliştirilmesine yardımcı olunmuştur. Ayrıca AB ülkeleri ile aday ülkeler arasındaki teknoloji uçurumunun kapanmasına yardımcı olabilecek teknolojik bilgi ve deneyim konusunda aktarımlarda bulunulmuştur.
Projemiz;
9 katılımcımız ile Portekiz – Lizbon’da, 22 katılımcımız ile Almanya’da ve 10 katılımcımız ile İtalya’da olmak üzere üç akış şeklinde gerçekleştirilmiştir.
Katılımcılarımız, mesleki gelişimine katkı koymak isteyen ve bu konuda mesleki dereceleri olan eğitimci, mühendis ve bilgisayar teknolojileri grubundan oluşmaktadır.
21 gün süren programda, Uzaktan eğitim konusunda yetkili kişilerden seminerler alındı. Ayrıca proje kapsamında gittikleri ülkeyi ve kültürü yaşayarak gördüler.
Portekiz’de, katılımcıların kolay adaptasyonu için Portekizce dil eğitimi verildi. Bunun yanı sıra katılımcılarımız tarafından Kariyer Planlamayla ilgili eğitim aldılar.
Üniversite ziyaretlerinde Uzaktan eğitim ile eğitim kalitesinin arttırılması ile ilgili seminer aldılar. Ayrıca üniversitelerde uygulanan uzaktan eğitim sistemi hakkında bilgilendirmeler yapıldı.
Üniversitedeki eğitimciler tarafından katılımcılarımıza üniversitenin uzaktan eğitim sistemi hakkında bilgi verilmiştir. Burada Uzaktan eğitimleri birkaç platforma bölünmüş böylece hem daha spesifik hem daha kapsamlı hem de daha verimli bir çalışma ve hizmet sunulmaktadır.
Almanya’daki programda 1 engelli katılımcımız da yer almaktaydı. Ortağımız Altınpark Engelliler Derneği tarafından katılımcı olarak gönderilen engelli katılımcımız Leonardo Programı sayesinde böyle bir projeden faydalanmıştır.
Ayrıca Halk Eğitim Merkezi’nde uygulanan uzaktan eğitim sistemi hakkında bilgi edinildi. Halk eğitim Merkezi, uzaktan eğitimi her kurs programında uygulamaktaydı. Ayrıca bu merkezde eğitimcilerin veya yöneticilerin nasıl ders açtıkları ve nasıl ders sürecini yönlendirdikleri örnekleri ile açıklandı. Kursa katılan öğrencilerin yapısından ve kurs süresince sanal platformundan nasıl bir iletişime geçtikleri ve eğitim süreçlerini etkili hale getirdikleri hakkında bilgi verildi.
Leonordo Da Vinci propgramı kapsamında gerçekleştirilen Mesleki Eğitim Yönlendirme Merkezi Ziyareti, ile buradaki meslek seçimlerinde kişilere nasıl yardımcı olunulduğu hakkında bilgi alındı. Proje amaçlarımızdan biri de özellikle engelli katılımcılarımızın meslek seçiminde dikkat etmesi gerekenler konusunda onları bilgilendirmek ve bukendi gibi engelli kişilere yardımcı olmalarıdır. Bu anlamda bu merkez ziyaret edilmiş olup çalışma sistemleri hakkında bilgi edinilmiştir.
KÜLTÜREL GEZİ ve KÜLTÜREL FAALİYETLER
Program, eğitim programı olmakla birlikte boş ve tatil günlerinde kültürel geziler yapılmıştır. Yaşadıkları şehre komşu şehirler, komşu ülkeler bu kapsamda ziyaret edilmiştir. Bulundukları süre içinde gerçekleştirilen festivallere, spor müsabakalarına katıldılar.
SONUÇ:
Proje kapsamında gerçekleştirilen seminerler ve teknik geziler sayesinde hem proje konusu ile ilgili teorik ve pratik bilgilere ulaşılmış hem de Almanya’da çalışma ortamları, tesislerin özellikleri, çalışma prensipleri, organizasyon yapıları hakkında gözlem yapma şansı edinilmiştir. Almanya’da bulunan büyük fabrikaların ziyaret edilmesi katılımcıların vizyonunun gelişmesini sağlamıştır. Bu ziyaretler neticesinde Almanya ve Türkiye arasında kıyaslama yapılabilmiştir. Almanya’yı her açıdan gözlemleme fırsatı bulan katılımcılar, bu eğitim programında kendilerini hem mesleki hem de kültürel anlamda yetiştirme imkânı buldular. Almanya’nın uzaktan eğitimi nasıl kullandığı ve hangi kurumda ne etki ve teknolojik alt yapı ile kullandıkları yerinde görmek katılımcılar açısından çok eğitici, mesleki olarak yeni bakış açıkları kazanmalarına sebep oldu. Bu eğitimin sonucu olarak yurtdışındaki yüz yüze eğitim ve uzaktan eğitimi birebir görerek değerlendirme imkânı oldu. Tabi bununla beraber sosyal çerçevede insanlarla olan iletişimleri gelişti. Yurt dışındaki mesleki çalışmaları daha yakından tanıma fırsatı elde ettiler. Engelli insanlara nasıl bir eğitim verdikleri ve onlar için neler yaptıklarını hakkında bilgi sahibi oldular.
Ayrıca Leonardo Da Vinci projelerinin genel işleyişi hakkında tecrübe sahibi olunmuştur. Ortağı olduğumuz projede katılımcı diğer kurum ve grupların olması sebebiyle kurumlar arası ve kişilerarası bilgi değişimi sağlanabilmiştir.
Leonardo Da Vinci programı sayesine katılımcılarımızın Batı ülkeleri hakkındaki bazı ön yargıları veya yanılgıları kırılmış oldu.